Monday, December 22, 2008

Ibunda Sahabat kita Kamal kembali keRahmatullah.....

Sama samalah kita bersedakah Al Fatihah untuk Ibunda sahabat kita Kamal yang kembali ka rahmatullah malam tadi 22/12/08 jam 12:20. Semoga roh beliau di Rahmati yang Maha Esa disamping diampunkan dosa dosa beliau dan ditempatkan bersama sama dengan para Anbia dan Solehin di akhirat kelak. Amin Amin ya rabbil alamin.....

45 comments:

nembiak Los said...

Al Fatihah.Tok lah ajak dapat kita sumbangkan bagi yang telah pergi selain dari Amal ibadah sendiri dan doa dari seorang anak yang soleh...Amin.

Bagi sahabat sahabat yang bukan Islam, dipersilakan jua memberi Condolence diruang tok....

JAI said...

Semoga Allah Mencucuri rahmat kepada Allahyarhamah (Ngah Temah) Amin..Al Fatihah...dari anaknda sekeluarga dr Klang

Adol said...

Kamal,

Takziah dari kamek sekeluarga. Semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat kepada Allahyarhamah..Amin..Dari Adol sekeluarga

abu bakar amran said...

Alfatihah dan semoga roh allahyarhamah dicucuri rahmat....Amin ya Rabil alamin

Unknown said...

Al Fatihan.Segala puji bagi Allah SWT Tuhan seru sekelian alam.Ya "Allah,ampuni dia,kasihani,maafkan dia,lindungi dia,muliakan tempatnya,luaskan tempat musuknya,mandikan ia dengan air,salju,dan ais!Bersihkan dia dari kesalahan-kesalahan sebagai-mana engkau bersihkan pakaian putih dari kotoran!Gantikan untuknya negeri yang lebih baik dari pada negerinya.Ya Allah musukkan dia ke dalam syurga dan lindungi dia dari seksa kubur atau dari seksa neraka."
Amiin Walhamdulillaahi Rabbil Aalamiin.....Abdulrahman hj bujang and Family(Lapok Germany)

Johari Abdul Manan said...

Kamal, takziah dari kami sekeluarga.

Johari Abdul Manan & Famili
Nilai, Negeri Sembilan

Dolt Udin said...

Al fatihah, semuga roh nya di cucuri rahmat dan semuga arwah di tempatkan di syurga terang.

Pada Kamal, berbanyak maaf kerana sik dapat hadir di sebabkan tugas...Masa tok aku sik ada off lalu kerana ganti kawan krismas...Insyallah kalau ada peluang kelak kita jumpa Di Miri...

ateng said...

Al Fatihah, tok aja yang dapat aku sedekah dari jauh, semoga allah mencucuri rahmat kepada allahyarhamah, amin.

Kamal, minta ma'af aku sik dapat menziarah, sik ada orang ganti, last minit ptg marek baruk ada orang ganti tapi yang masaalah nya lagi paspot ku maseh di imigresen Brunei,sidak maseh process renewal work permit ku.

maels said...

Takziah dari kamek sekeluarga, AL-Fatihah..semoga Allah mencucuri rahmat kepada Allahyarhamah.

Minta ma'af mal sik dapat datang.
Maseh lagi di laut, pulang klak jumpa.

Ismail Sahat sekeluarga

Redy A. said...

Al Fatihah . Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas roh Allahyarhammah. Takziah dari Rediah sekeluarga.

Haji Hamid said...

Innalillahi WaInnalillahirojiuun. Al Fatihah, semuga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas ibu mu dan mudah2an di tempatkan ke dalam syurga Allah bersama2 orang yang soleh dan solehah yang telah mendehului kita, amin. Ini lah ketika dan masa nya bagi anak yang soleh mendoakan ibu bapanya telah pergi, Insyallah akan sampai kepada mereka.

Kamal said...

Terima kasih kawan2. Terharu aku nanggar keprihatinan kiatak orang semua. Wahab & Yusop Mohamad terima kasih kerana nulong aku madah dengan dak kawan2 & saudara mara. Mak menghembuk nafas terakhirnya dengan tenang lebih kurang jam 12.20 malam depan aku, Tini & Besah. Bibah balit sekejap bila nanggarnya dah ok. Dah ketentuan Allah SWT, berat juak rasa tapi kamek adik-beradik redha atas pemergiannya. Jenazah disemadikan pada jam 10 pagi bersebelahan dengan kubur arwah bapa, di Tanah perkuburan Islam, Sg. Baong, Miri. Hari tok (24/12/2008) dah tiga hari mak ninggalkan kamek empat beradik, kamek nyemput saudara mara dan rakan taulan datang berjemaah Maghrib dan Isyak di rumah kamek di Lot 1034 Kampung Luak. Bacaan Yassin dan Tahlil diadakan antara Maghrib dan Isyak (Setiap malam selama 7 hari). Wahab, Yusop Mat, Kaderi, Keria Lai, Elli, Zaidi dan ada juak yang lain aku sik berapa ingat datang berjemamaah, Amoi denga Nancy ada datang sekejap pada petang hari Isnin. Mun dak nembiak los datang dapat juak kita berjemaah dan seterusnya berbincang hal reunion kelak. Aku juak berterima kasih dengan dak Hospital Miri dak Pejabat pelajaran gabungan Miri, PPDK Subis atas perhatian daknya. Terutama Pn. Rosnani Hj. Yunus & En Awang Ahmat yang sudi datang pada Isnin lepas. Thanks to Wailyn & Tony kerana sudi datang juak. Terima kasih juak kepada dak saudara mara dari Kuching and Brunei yang turut hadir. Ok, jangan lupak datang malam tok, Wahab masa tok dah di laut. Sekali lagi terima kasih atas perhatian dan doa kalian. Lapok, sori sik dapat jumpa kau. Lain kali kita jumpa kelak aku e-mail dengan kau pasal molah blog yang kita bincang ari ya.

adi said...

mal, salah no lot rumah di berik kwu, bkn Lot 1034, no betul Lot 1304. mun lot 1043 rumah org ninggal bapak aku. lot 1034 sik tauk lah rumah sapa....

nerais ajak kelak org rmh lot 1034 kenak agak org dtg pengilan !

nembiak Los said...

Edi. Terima Kasih kau nulong metulkan nombor ya. Sapa sapa nok kaki ekor boleh cuba!
Selamat datang keBlog tok....

Kamal said...

Taik palat kitak duak tok, motong stim ajak. Terima kasih.

nembiak Los said...

Yalah Mal. Adi tak ngabas rang ninggal ngembak manok sabong...

Kamal said...

Asal jangan nya ngikat tali manok sabong kat batu nisan. Coba antar gambar nok senonoh sikit Di, cawat dalam gambar ya dah 3 taun lom bertukar. Ada cawat kain songket ari raya tek kacak sikit rupanya. Tapi gatal pun paha mun makeinya.

Dancy said...

Eh eh Mal ...sik senonoh perkataan di pakei ....taik palat...kenak cabik mulut kelak mun dak org tua dengar.

Awok ...madah ajak ...adik beradik ngan dak taik palat ....taik ogek....

Dak tok bercousin juak ngan ...taik pau....

Salam............

nembiak Los said...

Juki selalu juak pakei perkataan taik gin...tegian retinya ndak?

Cerita nyabut nok pelik pelik cam tok di tempat lain......bilit tempat urang sedih tok.

Kamal said...

Terima kasih Hab. Bukan salah Nancy aku yang mula. Jadi mun sapa maca posting tok jangan lupak maca Al Fatihah, untuk semua saudara mara kita nok dah sik ada. Al-Fatihah...........

Dolt Udin said...

Dancy,

Dalam banyak2 taik,walaupun termasok taik2 yang dah disebut di atas, ngak nya segek taik yang dapat di mamam...Taik lalak...nok bekas kita melalak minyak nyior bah...min di makan ngan nasik sejok sedap nar...Miak kinek tok mengkali sik pandey makan taik lalak tok..

Kamal, coba kau masok blog aku."Penunggu Rumah Pak Onong(arwah)....Mengkali ada apa2 kaitan ngan aktivity kau masa di los dolok...

Dancy Rahimah Poli said...

Sorry kawan kawan ...ya akibat nya bila dah nge-rae-tes gilak berkelakar ...sampei sik ingat column nae dimasuk . Nge-rae-nyang sik renti renti....

Udah kmk baca Al Fatihah tek .....

Ok...topik tok kita alih ke tempat lain ....bukan apa perlu di sambung coz banyak tutur klasik swak makin hilang ....

Salam .

ghoz said...

Dol dah aku masuk blog kau, kau belum masuk blog aku. Blog d young mixtures band. Jangan kau cerita nok pelik2 kat sitok marah boss kelak.

Kamal said...

Aku tek, aku makei laptop anak aku, lupa sign out.

Dolt Udin said...

Zul,

Apa kau sik ada gambar? Aku sik tauk Zul ney tok...Kelak aku coba masok blog kau...

Kamal said...

Dol, Zul ya anak aku nok sulong. Malam tadi aku masok bilitnya, nanggar nya dengan adiknya main carrom. Malas nak makei laptop aku, kedong nya online aku minjam laptopnya, sik sedar nya belum sign out, bila aku antar komen aku, keluar nama nya. Terkejut aku nanggar gambar terkini Nancy, macam ompuan. Dolok macam nembiak laki. Sama dengan Minah, kinek tok baruk nampak macam ompuan, mun dolok sama ngan dak Musa main goli & bertumbok dengan nembiak laki.

Dancy said...

KAmal,

Kmk pun cam ya juak tek ...sik log out ...terpakei emel add lain .

Eh...terkejut indahhhhh....macam lah sik pernah nangga .Masa tok lah aku rasa nak numbok balit.Hehehe!

Ya lah Kamal....jaik jaik berkawan ngan tak org laki gik kecik marek...sampei perangei pun ada brutal sikit ...bila dah mupok besar ...kita rasa confident ngan kita empun...sik mudah kenak kelentong dak miak laki lain .Dak miak laki pun sik ada minat ngan kita juak ; apa nama ber " chan " ngan kita ....nae sik ....sik ladylike lalu .

( BAnding ngan dak empuan masa tok...umur 11 ngan 12 dah pandei bergaerek ...bukan main gik sms ya . )

Pelik ...bila mupok besar pandei supan ngan tak org juak . Kawan empuan lain pun banyak ...

Whatever ..ya pengalaman berguna as ...bila dah kerja and molah presentation depan dak bos bos yg semua nya lelaki ...kmk sik segan silu ...confident berdiri depan .

Terimak kasih juak ngan tak orang kerana sudi berkawan ngan kamek ...bait nya main goli ...main wo ...walaupun sik ngepong wo ...setakat nulong ngen-jong ajak .


Salam .

adi said...

En Hassan B Lani,
kamek sefamili ngucap salam takziah atas pemergian adik kitak d Brunei. Smoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan bersama orang2 yg dikasihi Allah. Amin

nembiak Los said...

Hasan. Innalillahi WaInnalillahirojiuun. Al Fatihah, semuga Allah SWT mencucuri rahmat keatas roh arwah adik ko.

Kamal said...

Aok San, lupa aku nak ngucap Takziah. Al-fatihah. Apa sakitnya San?

mussjulai said...

Alfatehah,semoga roh nya di tempatkan bersama dengan orang2 yang soleh,Aminnnn.
Apa kabar San,semoga sehat semua.

Elly said...

En HAssan
Al`Fatihah dan salam takziah dari kamek & family semoga roh adik kitak di Cucuri Rahmat dan ditempatkan bersama sama orang yang Soleh - Amin

adi said...

Wahab, Kamal & Muss,

jgn lupak, coba betol2 ckit address nama kawan kita ya. Tanggar tak org Elly betol jak cara nya.....

nembiak Los said...

Benar juak Adi. Mintak maaf Encik Hassan......

mussjulai said...

Aku sik kesah,janji sampei niat ku shukor alhamdulilah.

mussjulai said...

Di jangan ko silap,Asan ya sama classmate gan aku,sama umor mek duak.Aku dah biasa nungah nya gan nama ya.Mun sik cayak tanyak ko gan nya.

Unknown said...

Moss, mun kau sik nunggah nya Encik atau Wan Hassan, sik nya maok melayan kau. Kadang2 nya nyuroh kamek duak Adi nunggah nya tuanku... Tapi aku nunggah nya tuankutu ajak.

Kamal said...

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh. Kamek adik beradik nyemput kitak orang semua hadir ke tahlil 100 hari arwah mak di Lot 1034, kampung luak pada 4/4/2009 (Sabtu) jam 10.30 pagi. Tolong padah ngan sidak lain juak.

adi said...

Muss,
kecik ati nya ko sik nunggah nya Encik. Encik Hassan penin palak kinek tok, bingong nya nok ngurus bnyk gilak supermarket dak nya di Malaya nun....
Tapi Hj Amit dah mesan dgn En Hassan tok jgn dijual semua Supermarket sidak nya ya.

mussjulai said...

Nok apa ndak di kecik nya ati gan aku tok,bukan nya sik tauk gan perangei aku,suka beguro.Mun sik beguro bukan lah Muss nama aku.
Jual san jangan sik jual,pakei apa jauh gilak molah supermarket ya,di miri banyak gik tanah.Jual nok di sinun,beli nok di sitok abis cerita,kan,kan,kan.

Unknown said...

Tanah pun nya banyak Moss. Sik cayak coba kau tanyak ngan nya. sampei ke Limbang tanahnya.

Kamal said...

Terima kasih Nembiak Los kerana sudi datang Tahlil arwah mak tek. Yang mula2 datang tek Moss,En. Hassan, pas ya Dol direct dari Bintulu. Tn. Hj. Hamid. Cikgu Ghani Sulaiman geng senior pun ada. Dak lain, Roslan Mohamad aka RM, Wahab (Tokei blog tok), Talip, Yusop Mat, Hj. Sani Hj. Bujang. Nembiak los dari Jalan Puspa tek, Hj. Ghani Hj. Awg. Nuhi & Yusop Hj. Awg.Nuhi.Ada lagi nok lain aku lupak tek, maaf memory aku tok dah kureng ckit. Elli, Hamid, Musa Tahar ada madah dahnya kerja sik dapat datang terima kasih juak. Terima kasih banyak2. Lain kali mun ada aktiviti macam tok kat umah member, kita datang rami2....

mussjulai said...

Tok mesti mauk pergi,dapat pahala dan makan pree bah.Sambil nunggu urang datang kita beloyar burok dolok,kakya baruk tahlil,pas ya mamam.

adi said...

malam tok kita rami2 pegi tahlil rumah mentua En Hassan.

mussjulai said...

Malam tok kita rami2 gi ngabang gawai.