Sunday, December 12, 2010

Malam Nembiak Los Begumpol Balit 1.....

Malam NembiakLos begumpol balit (reunion)

Alhamdullillah terlaksana juak ajat molah malam begumpol balit Nembiak Los dirumah baru Haji Amit, Piasau Jaya Phase 1, pada malam 11/12/2010.
Terimak Kasih ngan semua nok datang. Mana mana nok sik dapat datang, puuuunCak ajak lah. Mungkin ditahun tahun depan kita molah lagik, boleh berjumpa juak. Terimak Kasih juak ngan pengerusi Hj. Amit (Hj. Abdullah bin Hj Gani) kerna sanggup makei rumah barunya pakei begumpol. Terimak Kasih ngan semua ahli ahli jawatankuasa nok bertungkus lumus ngator cara, ngias rumah, meli hadiah ngan ngator permainan malam ya.
Ada lebih kurang 160-170 orang Nembiak Los nok Veteran, Senior, Junior, termasok anak anak sidak nya datang malam ya tek. Sidak dari Los Lutong, Los Perentah, Kpg Dagang, Kpg Weles pun ada datang termasok sidak dari kampong lain nok pernah berkaol ngan kamek. Suk juak nanggar kawan kawan nok lamak sik ditanggar semuanya udah berubah rupa. Part nok paling ketara berubah lah dibahagian perut ngan rambut! Ramei udah boncet ngan palak udah beruban ngan ada padang belon kontet!. Banyak juak Nembiak nok sik dikenal rupa rupanya anak kawan seperjuangan dikelab Machinda!
Paling aku terharu apabila nanggar Mak sidak Lapok Chef DeMulu,. Aku rasa malam ya, nyalah paling Senior dapat datang. Terimak kasih ngan Jali Pomen, Jini, Widi ngan beradik empuan sidak nok sanggup ngembak mak sidak datang.
Malam ya timbol balit rasa diLos marek. Bukan main rindok rasa ati. Kira jak selepas lebih kurang 30 tahun bercerae, berpindah dari Los. Ditambah gik ngan cerita cerita nostalgia dicerita oleh dak Hj Amit, Dol, Kadri, Moss, Talip ngan Awang Itam. Rioh ajak sidak tetak nengar loyar sidak ya.
Sambil kamek beloyar, terkenang juak kamek ngan geng geng nok udah sik ada lagi termasuk sidak senior. Semoga roh sidak sentiasa tenang dan dirahmati yang Maha Kuasa.
Malam ya juak sidak Band terkenal dari Los molah reunion. Band D’Young Mixtures. Semua anggota band ada datang kecuali Zaidi (Ani) Sulhee...nya tengah melancong diMalaya nun. Jadi betambah meriahlah majelis kamek malam tadi kenak ibor band dari Los juak. (cek kitak lam blog Kamal, http://dyoungmixtures.blogspot.com/)
Sik rugi juak aku molah Blog Ceritanembiak Los tok. Baruk duak tahun lebih umor Blog, udah dapat menyatukan kita balit selepas lebih kurang 30 tahun bercerei walaupun kenak saing hebat dari FB.


Pengerusi Hj. Amit (Hj. Abdullah) maca doa pakei memulakan majelis..

Sidak tok tukang Amin ajak..... peratikan Bonnie Lucas dibelakang Hj. Sahari (Boh), dengan segala hormat nya mendengar juak.
Posted by Picasa

27 comments:

Kamal said...

Sik puas aku. Sekejap gilak rasa bejumpa ngan member lamak, sik sempat ngajak sidak merojek manok Gangstar Sibo.
Tok bukan janji tapi pasti, taun depan Insyallah jika dipanjangkan umur, diberi kesihatan oleh Allah SWT kamek nak molah lagik. Petang tek kamek ada mesyuarat post mortem. Dah dikenalpasti kelemahan. Walaupun kecik tapi kita maok nok molah yang terbaik. Bukan pakei urang lain tapi pakei dirik kita empun.
Sik sangka dalam masa sik sampei sebulan kita dapat molah majlis nang meriah benar malam tadik. Tok berkat keja sama (macam kita bekerjama sama ngangkat kandang manok apek dolok).
Mun nengar meeting kamek tadik nang besar hasrat & harapan kamek orang. Tunggu jak semoga nya jadi kenyataan pas ya dapat merik kebaikan ngan kita Nembiak Los, sik kiraapa bangsa & agama.
Band DYM pun masih ada sengat nya, mun sik, sik dak nembiak los ompuan kejeron betandak.....

adi said...

Wahab : setinggi2 tahniah & terimak kaseh aku dgn kawu dgn Kamal. Atas dpd cetusan minda kitak duak maka kita sampei ke tahap tok reunion kita. Mun ada Pingat Jasa Kebaktian kitak duak Kamal nang sik dapat d berik lah sebab kelak sidak Jali Pomen nukuk tudong lemonade pakei molah pingat kitak duak. Aku respek nanggar semua AJK boleh bersatu padu dgn mudah utk merealisasikan impian kita utk mengadakan "Malam Nembiak Los Begumpol Balit 2010". Bukan ya ajak, AJK semua very self-dependant and boleh settle sendirik jak apa2 shortcoming semasa mejalankan tugas. Nang terserlah kewibawaan Nembiak Los. Syabas semua!

Wahab : aku cadangkan continue jak maintain blog tok. D samping blog tok kita gunakan juak Facebook utk berkomunikasi dgn nembiak los semua.

Dolt Udin said...

Kamal, bukan lagik nyengat DYM tok, respek abis aku kerana DYM masih tetap beracun..Sik sampey 10 minit prektis , senang senang duak lagu boleh di kawin tangkap basah...Nang best malam tadik eh...Sama macam kita rekoding di depan jamatan rumah kamek sebelah rumah kak esot dolok...Sik nyesal aku maksa bos aku ngambik cuti 6 hari..

nembiak Los said...

Ya lah semangat Nembiak Los. Masih membara macam dolok juak...bila ada hal ngan kawan, meruap Nembiak datang. Tapi masa tok kita meruap begumpol balit pakei molah aktiviti nok lebih bermakna lagik, macam dicadang oleh Hj. Amit tadik....molah sigek badan pakei bantu membantu mana mana Nembiak Los nok memerlukan, macam anak sidak kawen kah...

Setuju aku ngan kawu ADI tapi terimak kasih ajak lah, sik payah molah pingat..banyak gilak point kenak minus masa diLos dolok. InsyaAllah, aku maintain blog tok sampei sik tekabir air.

Nang benar ya Mal. DYM masih bisa gik walaupun duak orang sik ada malam ya.

Kamal said...

Usop madah DYM akan diteruskan walupun mula-mula dolok pakei reunion tok ajak tapi nya dah syuk main gitar. Dah ada konfiden sikit. Aku ikut ajak, lagikpun susah main dram sorang dirik mun sidak cina rongan maok import aku boleh juak.

Hab, bukan setakat nulong nikah kawen nok lain2 pun boleh ditulong. Contoh nya mun ada dak Nembiak Los yang ada masalah ngan bini nya, kita nulong merik lesong kayu belian ngan bini nya. Eh salah statement aku tok. Mun ada anak nembiak los nok exel dalam pelajaran nya, kita beri hadiah galakan ngikut kemampuan kitalah. Tok mun Persatuan Nembiak Los dah register pas ya boleh ncarik duit. Pas ya keahlian tok diberik juak ngan dak anak2 Nembiak Los, biar sidak ngidup semangat Nembiak Los. Nok positive ajak, semangat negatif ya buang jauh2.

Dancy Binti Poli said...

Suka nar nangga gambar dak nembiak los ngangkat tangan berdoa . Berkat kitak org ngaji ngan org ninggal Pak Aji Anai .Semporna jak olah kita semua . Sampei Bonnie Lucas pun tauk reti .

Syabas...Syabas.....ikut cara Prem pelakon Hindustan nyebut tok...sambil nya nepok tangan .Belikok jak somet Prem ....makei baju rona oren ...kaler kegemaran gengstar .

Terharu juak kmk nangga gambar gambar . Teeharu nangga mmuka muka nok dikenal tapi sik betegur jeman dolok . Tegur pun sekadar nganggok palak . Tegur pun sebab kita kenal nyatok adik siapa , anak siapa , kakak siapa ....

Contoh yg paling bagus ...Si Bonnie ya ...mun diingat nang sik ada bekelkar ngan nya ...rapat gik kmk ngan emak nya masa meli jagung ....oh tedahhh.

Bagus dah dak nembiak los ....dah pandei ngembak olah ...Tabik spring ngan tak orang ...mun ada Trapik Jam ngan trapik Tikus tek ....duduk tesipu dak duak ya ...kotan san nangga dak nembiak los sik jadi jeraol ....salah ari bulan tak orang di tabik hormatnya .

Sekali lagik....tahniah . Syukuralhamdullillah ...yang diimpi ngan dimimpi tercapai .

Dolt Udin said...

Dancy, ada kamek nyeruk arwah apek kelab juak, tapi nya SMS madah sik dapat datang sebab tulang kaki nya ilang di mbak canin tah ke kubor sbelah ya..Nya kirim salam ngan kau..Bukan apa nya ngenang kau sorang sebab kau selalu merik makan ikan kaler nya lam parit belakang kelab dolok.

Kamal said...

Cy, aku malam ya sik ngembak kamera kotan gago gilak terlupak. Tapi aku ada nyuroh kawan aku ngambik video. Bukan setakat berdoa Cy, malam ya kamek start pukul 7.30 malam, jadi ada nok sik sempat solat Isya sidak nya berjemaah solat Isya di rumah Hj. Amit. Hj. Amit Imam, Moss jadi Bilal merangkap merbot.
Dol, mun kau ke Miri, kita molah reunion makan umei.

Dolt Udin said...

Kamal, ok kelak kita makan umey .Harap mael ada di darat lah.Kita jangan sik jamming agik takut keras agik jarik Usop kelak.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Insyallah Dol.
Mun jari Usop keras, embak kau tukol 8lb nok pakei kau molah parang. Kita mukol bigik temedak nya.

Dolt Udin said...

Kamal, bigik temedak usup dah di tukar nya makey goli bereng, sik dapat di tukuk sebarang, boleh melanchit kelak.

nembiak Los said...

Ada aku jumpa Su'ut Taha ngan Musa Piee. Su'ut peras benar nya sik dapat datang. Pecoma jak belakang aku ditebuk nya!. Masa reunion, nya masih ditengah laut. Musa tek madah, nya diBintulu. Tok memang pasal masa kita molah terlalu singkat. Sebulan ajak planning....nae ndak banyak sik dapat datang. Masing masing kalender udah kenak booking. Maklom lah juak musim cuti sekolah.
InsyaAlah, lain kali kita molah planning lebih lamak sikit, macam disuggest Hj. Amit malam ya.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Aok, taun depan sedia jak dalam bulan 11 atau bulan 12. jangan pegi cney2, mun urang nyuroh ke laut, kobek kan nya.

Dolt Udin said...

Kamal, taun depan aku dah retire, boleh lah fulltime kita prepare reunion.Molah grand punya supaya manis agik kenangan nya.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Dol, mun kau retire, memang burung punei ngan tekukor sik dapat retire.

Dolt Udin said...

Kamal,

Masa tok sidak tekukor udah susah ati.Macam ney nak ngelak dari kenak lastik aku kelak.

Ari marek aku dapat duak tekukor, sekok senait, sekok eagle..Puas sidak kawan aku makan burong ari marek.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Lamak sik melastik manok.

nembiak Los said...

Part manok, serah ngan awang.
Aok Mal, ada urang merah idong kena kobek kelak.

Dolt Udin said...

Kamal, susah mencarik manok lamak tok, bagus kita melastik sapi jak.Besar hasil nya.Dapat pekey kita reunion taun baru.

nembiak Los said...

Aku rezeb tulang kakinya pakei sop. Dolok selalu ngindin sop dibelakang rumah urang kawen diLos. Ada juak time kena buru.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Berat gilak sapi. Susah mikol. Kambin senang lagik. Kandar banyak nginang kambin.

Dolt Udin said...

Sik payah mikol mal, tundak ajak makey kereta.

JAI said...

Yarabii best..ehh..bila agik molah event tok..kelak aku balik ngayoh perauk..

Dolt Udin said...

Jai, event tok memang sdalam plan kamek org.Bila masa ngam ,mesti jln punya..

nembiak Los said...

Kalau Jai sik ada perauk, kelak ngantar. Banyak masih perauk dapat di "pinjam" di tepi sungei Baong ya.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Jai taun tok aku plan nak molah Ramah Tamah Hari Raya Nembiak Los . Balit kau Raya kelak.

Dolt Udin said...

Perauk depan rumah aji moh dolok masih boleh di pakey.Mintak permisi ngan Hj Amit lok...