Monday, March 16, 2009

Los Cermin Jalan Ungu......

Los Cermin Kita di Jalan Ungu dolok

Gambar tok dikeluarkan lam Borneo Post ari minggu tek. Masa tok semua penghuni Los tok udah berpindah. Tangar jak penjan udah kenak lantak kayu. Cermin pun banyak udah pecah atau pakei molah rumah setinggan di sungei Baong. Rumah kamek nok Merah nampak sikit di ujung nun. Pokok sena masih ada sia. Masa ya engak duak buah rumah kaler Merah leret Jalan Ungu tok. Rumah kamek ngan rumah dak Lapok Buntuk, sik nampak lam gambar tok. Nya di ujung rumah dak Johari Manan (joQ). Pokok bunga Podin Mak Jo masih ada. Pokok apa depan rumah dak Musa ya kah? Kalau sik silap, pokok Gajus......
Posted by Picasa

468 comments:

1 – 200 of 468   Newer›   Newest»
JB said...

Hap, sapa reporter yang cover news tok.. sebab aku ada kawan di Borneo Post.. boleh aku dapatkan gambar lebih clear lagik..

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Apahal nya masok gambar Los dalam BB? Daknya ada maca blog tok kah? Bagus nya masok berita bot sidak Kandar rusak masa pegi ngail ari sabtu ya tek.

nembiak Los said...

JB. Cerita tok diPost oleh orang lain ke BP. Coba kau tanyak ajak ngan kawan ko.

Mal. Ngekot cerita lam BP, penulis cerita pasal Miri 30 taun lalu..

atengbuang said...

Salam semua geng2, sori lah aku motong creita kitak urang dolok,
sapa2 mo nyewa rumah kamek di pujut ia cari ja ekong di miri.Tapi rumah dia atas aja, di dibah mo ku repair jua dolo.
Kitak urang rondeng lah harga sewa dengan nya. Kalau mau kontek ekong 0138218399, nombor hp aku di brunei +6738711369.

Salam dari brunei.

nembiak Los said...

Teng. Aku baruk juak nok advertise nyewa rumah Los Jalan Ungu, datang kau motong lowan.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab, ada aku nangga gambar Los Cermin ya tapi mmg dah kosong lorong Jln Ungu tok, parit pun sik nampak lagik.
Ok nembiak Los semua, jemputlah ke rumah kmk di pujut Tahlil Arwah 40 mak pada 19.03.2009, ari Khamis mlm Jumaat (cam biasa maghrib/isyak).

mussjulai said...

Yarabi,mun aku nangar gambar tok rasa aku berada zaman kita di los marek.Seney nya dapat gambar ya Oooo.Sapa merik gan dak nya ya?Mok disiasat tok.Kelak ngupah amin pendek ngiasat nya.

RM said...

Hab, kmk pun ada maca artikel tuk.Orang ia nyerita kisah miri dari taun 1979 masanya agiknya kerja ngan incometax.

nembiak Los said...

Ya lah Lan. Mun tau ngan orang incometax ya, bagus kita tax kan nya balit.... Mun dapat gambar nok diantarnya ke BP, baruk lah terang Lan Oooo....

Amit. Mintak Maaf, sik dapat hadir Tahlil 40 hari pada 19/03 kelak. Esok hari aku pegi/pulang ke Pulo besi kamek...insyaAllah agar majelis kitak orang kelak berjalan lancar, dalam keadaan aman damai dan dapat memberi manafaat kepada keluarga dan seluruh hadirin sekalian...... Wassalam.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Suroh urang ya masok ke dalam blog tok Lan. Lagik detail cerita.
Hab, motosikal ya macam Honda Belalang aku jak.

mussjulai said...

Mun sik silap aku honda 70cc atau yamaha 100.Masa tok kurang dah honda belalang sebab urang sekoh gan model baru.Mun urang tok nyerita pasal miri pada taun 1979 aku baruk kerja gan telikom ya.
Hab sik apa kelak aku wakil gan kau pasal makan ya.Ko rehad jak di pulo besi ko ya.

nembiak Los said...

Moss, terima kasih. Kau terpaksa makan duak tapak.

Gambar Los tok lebih kurang dalam taun 1985 atau 1986 kali.

Mal. Nanggar dari bayang urang atas motosikal ya, gambar tok diambik lebih kurang pukol 8 pagi. Masa ya kau memang lagik berkuroh.

Nae Dancy ngan Redy sik ngabas rumah sidak tok kah....

mussjulai said...

Ya ku madah sidak duak tok,barangkali tekejut sidak duak tok nangar gambar baru tok.Dancy tok kali imagine gan miri kali,nya ndak pulang cuti tok kan? Rediah tok meruan kali ya nya sik ngabas blog sidak nya empun.

Redy A. said...

eh eh, emo ku ngr los tok, rasa rasa mcm baruk marek pindah dari ctok. Jln unggu tok kah.ne tuju bunga bunga nok d tanam kamek o.ingat ku beranda ya, tempat ku bertenggek berloyar ngn cdak Lim ngn Pong dari sblah.ngn tempat ku engkah enjen ngisar bigik kopi sambil ya nanggar cdak dari los bujang cya. sak cdak madah kamek rajin.ih bleh tahan lanji juak time ya. tapi lanji sik tauk reti.belah petang main lam parit nangkap ikan kaler kaler.balit umah bau parit, salah salah kenak kubit mak, meraung nangis.org bujang cya tetak nanggar.nak certita pjg 2 pun sik guna. tarit napas panjang jak lah.

mussjulai said...

Pecah rahsia ko gik angkat dara marek diah Ooooo.Mcam2 stail lah posting gan dak urang bujang kat los bujang marek.Sayang aku gik bujang sik di sia marek,mun dak mauk juak ngerek tak urang.Bau parit ya sik kesah,janji dapat ngerek.ha.ha.ha.

Kamal said...

Kamek dolok pun bau parit juak Moss. Kadang2 bau megi apek. Ada masa bau biawak & ular sawa.

Hab, beanr juak kata kau, aku nang suka ngando. Sampei kinek tok hobi aku ngando.

nembiak Los said...

Mal. Ingat ko kitak orang DYM main didepan rumah dak Den (Bujang/Lim kawin). Masa ya Usup baru main lead tapi cikgu Awg ada juak. Ada juak cikgu dari SMKBM (nama SKDP dolok), ngembak lagu semalam di Kuala Terengganu...

Kamal said...

Sik aku ingat Hab. Mun masa pokok pisang tumbang ingat aku.

mussjulai said...

Hab aku ingat Kamal tok dah babo ya nya sik ingat.mun pokok pisang tumbang ingat nya.

nembiak Los said...

Nya lah masa pokok pisang tumbang ya Mal. Masa pokok pisang tumbang, kamek urang Juki, cikgu Awg gik meround di Tanjung Lobang. Ya lah sidak duak Juki selalu lambat datang....

adi said...

nembiak Los semua,

aku ari tok tek ada pegi bejumpa dgn beberapa org yg ada nyimpan gambar2 lamak Los Miri & Los Lutong. sama2 kita berdoa semoga usaha tok berjaya & org yg berkenaan terbukak ati nya mok merik gambar dgn aku. mun nya mintak byr pun aku sanggup mayar mun harga nya berpatutan. mun besar gilak pintak nya kelak aku hebah dlm blog tok. mun ada dpt gambar2 ya kelak aku ngantar dgn Wahab pakei tanggar kita semua.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Di, pinjam ajak. Pakei scan.

maelsahat said...

Salam semua...di harap semua saudara2 nemiaklos sihat2.
Maaf amit sik dpt dtg mkn 40 arwah mak ktk rang pasal aku tok kurang sihat sikit.
Sambil nunggu Uncl muss ngan dolt dtg ke rmh aku...tok masang blog dolok...kamek tiga tok nok berkelana meliat bot di piasau bot klub mau gi sport fishing mcm dak talip n de geng...
Ada rang mau merik gambar kpg Los kita tapi sampae kinek tok aku maseh nunggu2...mun ada klak merik ngan ktk rang...sabar jak

Kamal said...

Mael, terimak kaseh sponsor umei ngan ole2 dari betnam tek. Aku tauk malam tok kau di tengah laut nun, mun aku sik main band malam esok maok juak rasa nak ngekot. Ya pun mun ada urang sudi ngembak aku....

mussjulai said...

Iboh jak Mal,kelak gago sidak berantar gan kau.Nok nama makey kapal mun sik biasa mauk muntah keluar taik,sebab mun kapal ayun nya sik sama gan perauk.Kenak gik mun ari begelumbang.Bagus kita nunggu sidak pulang ajak di pengkalan dak nya.

Kamal said...

Aku biasa makei kapal ke laut Moss. Nya empun petua senang ajak, jangan biar perut kosong. Yang bagus, saguk. Mun makei kapal selam belom aku ncoba, susah juak nak ngail makei kapal selam tok.
Jangan lupak lagu scorpion kau esok. Rami dah urang nak nanggar konsert kita esok. Tek ada Adi call aku nanyak ada bayar atau sik nanggar konsert tok. Aku madah setakat tok kau lom pemos gilak jadi free ajak.

mussjulai said...

Ok sik kesah,aku dah redi.

dr_poli said...

Salam Nembiak Los ,

Sorry lamak sik nyengok tak org . Harap semua sihat .

Al kisah kmk ....bila bercuti di KL ari minggu ya tek...tang terasa rindu ngan bapak plus famili kmk di Miri . Bila masa nak berangkat plg ke Sg Petani ...ya kmk madah ngan laki kmk ...rasa nak terbang ke kpg nun ...rindu ngan bapak ....syukur laki kmk sporting ...di chop nya paspot kmk ...diantar nya ke LCCT lalu ke Miri lah kmk sorang dirik ari satu ya tek ....sampei jam 6 ptg di rumah bapak .

Betapa di Pujut ajak kmk....sik ada cputer di embak ...ngan bapak plus adik beradik lain ajak ....ada juak rasa nak surprise attack tak org ....tapi takut juak tak org serang hendap kmk ....nok nama terjun tajo kata org ....nae ada apa apa diembak .....no taepon tak org pun sik sempat diambik .....

Baruk sampei dalam rmah lah tok tek ...ada lah se jam tadik ...

Salammmmmmmmmmm

RM said...

Dancy,kakak kmk Simai kirim salam.26 tuk ke Sintok nya,anaknya konvo.Kmk tuk selalu juak ke melaya nun lebih agik di Perak tempat kmk kursus wataniah.Kmk kursus scuba di Pulau Payar.ndang best pulo ya.

Kamal said...

Inalillahi waninalillahirojiun. Bapa saudara aku, Tn. Hj. Medin Satem, bapak mentua En. Hassan Lani telah kembali ke Rahmatullah jam 1.40am. Sama2 kita berdoa semoga rohnya dicucuri Rahmat dan ditempatkan bersama Para Suhadah dan Para Solihin.

nembiak Los said...

Inalillahi waninalillahirojiun. Al Fatihah.... Ucapan Takziah ngan keluarga En Hassan... Terimak kasih ko nyampei berita tok Mal.

Dancy. Syukur dah selamat sampei kerumah. Padunya kau melelat kangkong sampei ke Miri. Ku ingat kau dah merajuk tek...

Lan. udah ngetest makanan di kedei Nuar tek?

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Innalillah wa'innalillahirojiun....Salam takziah buat keluarga Julai & Hassan, semoga rohnya ditempatkan bersama-sama dgn para shuhadah & pasa solihin...Amin......

dr_poli said...

En Hassan ,

Salam takziah dari kmk sekeluarga .

musatahar said...

Salam takziah juak dr kmk sekeluarga.

nembiak Los said...

Pandei Musa tok, di copy & Paste nya takziah Dancy....
jangan marah Sa... mati burong murai ko kelak.

Dancy said...

Musa.....jgn ko kecik ati nok kata Wahab ya . Nya ya nang kedak ya ...awal pagi gia lah nya ada ilham pakei ngentam org ....nak gia Hab ?

LAn .......

Tq nyampei salam kakak ktk . Rinduk ati dah ada anak graduate . TAhniah padah ngan nya . Sintok ngan Sg Petani ada lah 1jam lebih perjalanan nya . Mun kmk pun driving maok maok 1.30jam .

Kamal ...kamek pun gia juak ..sik tahan mun dalam kapal ..memang mabuk ....tok lah mabok free .

Sekolah dah dak anak anak kita . Anak kmk start ari marek .

hassan Los Cermin said...

Assallamu'alaikum semua Nembiak Los yang Budiman.,
Kamek SELUROH KELUARGA mengucapkan Jutaan terimak kaseh diatas Ucapan Takziah nok disampe kitak urang semua, Syukor Alhamdullillah, maseh juak kitak urang ingat ngan kamek, semoga ALLAH subhanahuwata'ala jak dapat membalas jasa bait kitak urang semua, dah lamak gilak rasanya kamek sikda ngabas Blog2 kitak urang, baruk ari tok kamek ngabas.

Terimak kaseh juak kpd En. Kamal & En. Adi serta semua Familynya, coz daknya nulong ngurus dari awal pagi semasa Jenazah dari Hospital ke Rumah & hadir di majlis Tahlil Arwah pada malam turun tanah terutama sekali kpd Tuan Haji Amit Hj. Gani, kerna nya lah akan jadi Imam tetap di majlis tok, & kpd Nembiak Los yang sudi hadir anda adalah di jemput, jgn malu2, sik lupak En. Wahab & Tn. Mos kita jgn lupak k...

Kamek rasa setakat tok jak dolok dapat kamek cerita ngan kitak urang semua, mun ada masa lapang kamek akan jenggok rumah kitak urang k, WASSALLAMM.....

nembiak Los said...

Bersabar lah banyak2 En.Saya..
eh En Hassan. Mintak Maaf kamek sik dapat hadir ke majelis Tahlil. InsyaAllah kita jumpa masa kamek didarat kelak.

Ya lah Dancy.. lepas Subuh nang banyak idea datang, bab dak iblis baru betaburan lari kenak Azan...

adi said...

En Hassan,
embak bnyk2 bersabar dgn dugaan Tuhan. Tedah, kesian aku nanggar En Hassan tok, nang sik kerin tangan nya kata urang bekerja. Nang rajin En Hassan tok. Kotan laju gilak nya bekerja, abis sejadah org gik solat sunat lepas isyak ditarit nya mok melipat. Tekejut aku nanggar kaki Hj Uxxxx (gik tgh solat) nahan sejadah di tarit oleh En Hassan....

mussjulai said...

Inalilah wainahirajiun,San baruk ku tauk ari tok,aku pikir nok di padah Kamal ya urang lain,padu nya bapak mentua ko.Insha'allah kalau sik ada apa2 masa'alah aku gi tahlil.

hassan Los Cermin said...

En. Wahab..,
trimak kaseh banyak2 lah.., sik apa hal, bila dirik ada masa lapang boleh lah datang & sama2 ngan yang lain2 juak mun sidak sudi datanglah k...,
En. Adi..,
dirik nang molah hal benar., tengah Haji Uxxx sembayang sunat di taritnya sejadah depan urang tua ya lalu tekangkang tedahnya sebelah kakinya nahan sejadah nok nak di tarit oleh kawan., maok bukak silat urang tua ya tengahnya sembayang sunat dikerja oleh dirik.., kenak sik hader malam tok tek, malam niga jgn lupak k., untok semua warga Los juak.., malam tok Haji Amit relax coz Haji Abg. Kaman ada., nee.., Tuan Moss kita sikda nampak tok.., kali nya tengah gago ngan dak diBukit Song sia.., kelibatnya pun sik ada..,
k lah kelak crita agik SALLAMM...

hassan Los Cermin said...

Tuan Moss..,
kamek baruk maca nok di antar dirik tok tek.,
Trimak kaseh banyak2 lah Moss., mun dirik ada masa datang jak., dak Adi & dak Kamal serta semua Family daknya datang jangan dirik riso ya., kamek ada bah.., lamak juak sik jumpa ngan dirik bah Moss., dak En. Kamal siknya tauk kita duak sama kelas agik sekolah dolok marek., kamek nak nanyak ngan dirik, Dancy sama kelas ngan kita or nya biak dari kita agik..,
kak tok dirik madah agik lah k....

mussjulai said...

Aku rasa Dancy ya biak ari kita duak.Nok sama kita duak marek yg selalu berjumpa cuma ada Dr haizam,Abdul Rahman Sebli,Marussim mentali,Osman Ali,Ibrahim Sebli,Johari HJ Busran,Zainal dan DLL.Dak pompuan lost in space.Fatimah sampey kinek tok lom belaki,ndak tauk apa hal.Mun aku shift pagi dapat aku gi tahlil sebelah malam,Insha'allah.

Dancy said...

En Hassan dan Tuan Moss,

Masih sweet sixteen kmk tok.....

Kitak duak sik classmate ngan Kak Reddy kah ?

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Aku nyangka En. Hassan tok junior aku, rupanya nang masih muda belia gia. Padu En. Hassan tok senior aku setaun. Apa ndak ilmu dipakeinya nang sentiasa awet muda. Mun ada jangan simpan sorang2 En. Hassan, kongsi juak ngan kawan. Nancy tok nang jauh junior, abangnya Juki kalau sik salah aku laya aku. Munnya laya Wahab, junior setaun. Moss pun sama juak, nang sentiasa awet muda. Ney Dol tok sik nampak. Dah test kopi tek Dol?

Redy A. said...

salam. takziah juak dari kamek sekeluarga kepada encik Hassan.

cy, duhal ko ada d Miri cuti tok tek, eh eh sik madah madah bah.mun madah dapat ngambik ko trus gi mkn cendol tek..sik pa lah lain kali padah k.paham juak masa singkat glak, nok nama kita jumpa rang tua.Melepas rindu . mcm ya lah cy.

Ko nyk d atas eh , sik ku classmate cdak Moss n Hassan . junior aku tok, mun cdak, classmate ngan dr Haizam, aku tok classmate Datin Rohayah adik Dr haizam ya.Junior setahun jak lah.

Dancy said...

Awok.......baruk kmk ingat .....Dr Haizam ada adik.

Sinae Datin Rohayah kinek tok ? Nang benar nya tek Datin kah ? Atau u main main .....Siapa laki nya Oooo?

Salammmmmmmmm

Dolt Udin said...

Kamal, ada ku ngetes kopi Usup somet ..Nang boleh di pecayak kopi tok mal...Maok aku meli agik kelak mal....

Kamal said...

Aku lom lagik Dol. Nunggu masa nok sesuai. Baruk pulang tahlil mentua En. Hassan Lani tek. Lom aku madah ngan nya, mun nya tauk maok juak nya.

mussjulai said...

Auk Dol ada aku minum nya,sangka aku kopi rupa rupa nya oren.Nyaman and power,mauk aku ngoder selori kelak.

hassan Los Cermin said...

Puan Rediah..,
Kamek sekeluarga mengucapkan berbanyak2 ngan Family kitak ingat juak ngan kamek.., mun Tuan Hj. Abu ada atau sik ada kitak diJemput Hadir malam Nujoh kelak ari Sabtu malam, bini kamek biasa juak ngan kitak bah, masa kitak diBank marek, kamek dah lamak juak sik ada jumpa Tuan Hj. Abu.., masa di G.H. kamek ada jumpa kak Jaisah, nya maseh diam di Pujut katanya...nee Abu kitak kinek tok., mun kitak jumpanya padah nganya juak k...

En. Kamal & Tn. Moss..,
Kopi apa nok dicerita kitak urang tok ehhh..., BESSTT kah Tn. Moss, En. Dol kita ya ada ngetes juak.., mun kitak duak komem OK.., kelak kamek tanyak ngan En. Kamal, boleh di coba lah tok..., mun sik brapa, paksa minum aik Jerango ajak lah..,

Tn. Moss..,
Padu Dancy tok Junior kita.., nok Fatimah nee dirik madah belom belaki gik.., mungkin nya sik maok nak belaki awal lah.., kamek nang dah lamak benar sik ada jumpa nya, nya nang sik ada di Miri tok kah..,
nok nama Tuan Hj. Amit kita nang benar jadi Imam tetap kamek disia lah sik dapat ngelak juak nya...

OK lah., kelak crita agik SALLAMM....

hassan Los Cermin said...

Tn. Moss..,
nok kamek nang dah lamak benar sik ada jumpa nya ya" maksud kamek En. Juki kita" ayat tok sik keluar dalam ya tek bah., kali dah babo tok, k lah...

mussjulai said...

Salam san,mun sik ada apa2 masa'alah malam tok dapat aku gi tahlil sia sebab aku kerja pagi tek,insha'allah.Sebelom aku pegi kelak aku tel Kamal.
San,Lewat juak ko sik kenal gan Fatimah,nya diam di pujut padang kerbo.Nya tok itam manis,sidak tok beradik gan Baem atau Bayas nok kerja AP shell.Fatimah tok kakak dak nya.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Aihh Lom kawin lagik. Ujong2 tumboh teritup..

hassan Los Cermin said...

Tn. Moss...,
baruk lah kamek ingat.., mun dirik sik madah adik beradik siapa, padu al kesahnya tek.., tapi sik hal juaklah.., kelak2 belaki juaknya., mungkin blom jumpa jodohnya agik..,
Kamek nengar dirik nang boleh tahan juak belagu uooo.., kamek nengar dah sama tarap ngan Ito juak, boleh tahan lah yaa..,
Tn. Moss.., Fatimah pun lamak juak ku sikda jumpanya.., Mak & Kakak nya nok belaki Polis ya selalu ku jumpa dipasar, Mak nya maseh ingat ngan kamek ko.., bah.., mun ada masa jengok jak kamek ngan Kamal malam kelak k..., SALLAMM...

nembiak Los said...

En. Hassan. Pandei ko nukar nama Ae'm jadi Baem...kelak ko limpas jambatan piasau kenak road block oleh Bayas...

adi said...

Rugi kitak orang mun sik dtg berjemaah di rumah mentua En Hassan. Mun sik cayak tanyak ngan Hj Amit. Org bnyk berebut mok sembahyang atas carpet nok mcm cendol ya. Bila lekak abis sembahyang, basah jak carpet ya, ney ndak, sidak masa sujud nyelir lidah enjilat carpet nok mcm cendol ya...

RM said...

Hab,masa di los lok marek Peri pernah makei unifom Bayas nyakat urang.Masa ya Bayas singgah numpang mandi rumah sidak.sekadar ngingat kisah lama.

nembiak Los said...

Aok Lan. Sik aku ingat sapa urang makei basikal sik tau apa apa ditahan nya. Nang boleh tahan juak olah Peri masa ya... Mun ngam ngam Boss dak Bayas limpas, ndak lah terok Bayas....tepaksa jadi Polis jaga bank kinek tok..

JB said...

Nasib baitnya sik jumpa trepik tikus...

nembiak Los said...

aok mel... mun trapik tikus nangar, terus tukar jadi asuknya, ngepong peri..

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Bah, apa cita reunion kita tok. Dah meeting kah? Tn Hj Amit nunggu jak ya....kedong Tn Hj dah offer ya, jomlah kita molah plan lok. DYM dah lamak praktis, byk dah lagu dipraktis cdak ya.

Kamal said...

Mid, kami dol selalu reunion, petang tek kamek reunion makan umei ngan ikan tunok. Tersandar kamek duak. Kelak dolok meeting pasal reunion tok. Lagik banyak gilak dugaan masa tok. Sik best juak mun nak meeting, sik banyak idea kelak.
Hab, ada juak member nok suka makei uniform tok. Sampei abis kedei diabasnya.
Mel, lamak aku sik ngabas blog kau, kelak mun sik gago ada aku nyegok.

Di, sik terlior aku ngan cendol ya, aku nanggar kaki En. Hassan nang malar kelang kelus kat sia. Sik lamak lagik ada carpet baru diembaknya dari grdung daknya nok nak ditutupnya.

Kamal said...

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh. Kamek adik beradik nyemput kitak orang semua hadir ke tahlil 100 hari arwah mak di Lot 1034, kampung luak pada 4/4/2009 (Sabtu) jam 10.30 pagi. Tolong padah ngan sidak lain juak.

nembiak Los said...

InsyaAllah Mal. Jumpa di sia. Sik salah address gik ka?

Ya lah. Mit sabar jak dolok. Semantara waktu tok, padah padah jak ngan mana mana Nembiak Los nok lom tau ngan plan kita. Bagi aku semua nok berblog tok maok reunion, kita nok tau sidak nok lain juak. Jadi mana mana Nembiak Los nok conpom maok, email ajak ngan sapa sapa kita sitok. Kamal ngan Amit ada list ndak.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Baruk balit dari main band. Pas tok maok piknik di bekam, kelak aku masok gambar dalam blog Nembiak los jalan puspa. Jengok 2 jak lah. Hab, ada berita bagus, lumek dah datang lagik. Bubok pun dah ada datang.

nembiak Los said...

Mun di Bekam ada, bagus kitak orang molah Pais bubuk. Sinun banyak daun simpor.....

adi said...

mun org dolok sik maok daknya bubok di pais tepi laut, konon nya tek sik nait bubok leh nya...

Dancy said...

Ya rabbi .......baruk kalak lah kmk tek nangga bubok kering ada dijual di pasar tani pagi tek.........pucat lesei ajak bubok ya .........ada dak nya nyebut nama benda tok tek ............

adi said...

Cy,
bubok sinun nang alus2 & puteh. sik mcm bubok sitok kasar2 & warna merah. kadang2 ada rona ijo.... Dolt tauk kenak nya rona ijo....

aminah taha said...

cy, bukan geraga kah cdak nya nyebut bubok kita ctok. mun sik salah aku lah. eh san, takziah dari kmk sekeluarga. baruk ku dgr pasal bapak mentua kau. lamak dah aku sik masuk ctok bah. gik gago kedirik jak.

nembiak Los said...

Udang Geragau, sidak ngelar bubok sinun, ndak.

Ada nok kerja Kastam, sik aku tau nama benarnya...

Minah ya nang selalu gago, CY. Bila bertemu, ditetaknya kita dolok... kak ya baruk negor...

Dancy said...

Kelak lah konpom nama bubok ya .

Jenis albino bubok sitok .....nak dibeli pakei molah cucur pandei sik berani kmk .

HAb...bagus lah Minah tetak dolok mun bertemu . Ok lah ya ....mun ditegur pun nya nang tetap negur kita balit . Mun kmk ...sentiasa meroot muka .

adi said...

betol lah ya Hab, udang geragau. Minah tek lupak ngkah "u" jd geraga jak.

selalu juak aku jumpa Minah tok semasanya berjalan-jalan melawat kawasan, sambil tersenyum sempol....

JB said...

Ari minggu ya tadik kamek ada jumpa ahmad taha (abang/adik minah taha) sewaktu agm PIBG Sk Pujut corner Miri. Ada kamek madah pasal blog tok. Insya Allah katanya, mauk ndiat dolok blog nembiak los...

aminah taha said...

sampe ati kau hap nganok aku gago. sik lah aku negor kau lain kali. aku jelin jak kalau ku nangga kau.
adi, bila juak kau selalu jumpa aku? kenak lah sik di tegor dapat juak beloyar pendek kita. sik kan dlm blog jak kita brani beloya. giney ya.
mos baruk best kalau jumpa mauk juak nya negor lalu berloya lah kejap walaupun loya buruk kata org.
ooo jamel, mohd taha ya abg aku lah bukan adik.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Bukan gago ya maksud Wahab Moi, nya madah kau busy. Gago nok dipadah kau ya sekoh kata urang Sarawak.
Jangan manas mun kenak padah kakak. Tini kamek pun selalu kenak padah urang kakak aku...

nembiak Los said...

Ya lah Minah ya Mal. Adi pun madah nya gago/bizi ngabas kawasan. Mun Minah makei cermin mata itam, sik lah aku tau nya nyelin kelak.....

Mun aku nangar muka Dancy meroot ajak, sik juak aku berani negor. Bila ditegor, terus SAEDAP YOU, katanya kelak...ndak lah pecoma ajak.

hassan Los Cermin said...

Assallamu'alaikuum semua..,
Puan Minah & semua family., terimak kaseh juak dari kamek sekaluarga atas ucapan Takziah kitak ya.., apa lamak sikda berita dirik tok.., dolok slalu Piknik d lambir waterfall sama ngan Tuan Brahim kita, kinek tok kamek nang sikda lalu pegi kesia bah.., gine ndak rupa tempat ya kah..,

En. Kamal & En. Adi., apa berita kitak duak tek.., Cikgu Haji Akup carik yaa.., dah dapat call Tn. moss kita kah.., ok lah Sallaam...

Kamal said...

Saya tok bait2 ajak En. Hassan. Mun saya demam sik saya dapat ke Bekam ari marek. Nang enjoy saya ari marek. Nok dicerita kitak hal piknik di waterfall ya masa dah kawin atau masa gik bujang marek? Mun nok gik bujang marek tauk saya cerita kitak ya.

hassan Los Cermin said...

En. Kamal..,
Padu sempat juak gi Piknik ke Bekam nun.., heii., nang boleh tahan juak dirik tok, bestkah ranto ya., mun ok kelak kamek ekot belakang jak.., nok Piknik d Lambir Waterfall ya., zaman gik Bujang marek.., tapi sikda apa2 lah.., jalan2 jak d kawasan ya bah., mandi sia pun kamek sik brani.., kamek gik Bujang waktu nang urang bait2 juaklah sampe masa tok.., dirik tok ada ajak nok d kenaknya kita ya., mun d dengar kawan kita (adi) mati kamek., udah gik ya... k, SALLAAMM..

adi said...

En Hassan,

kitak dah sik besedih gik kah? mun maseh rasa sedeh tunggah jak mek org tok berambeh makan di rumah kitak, pakei merami kata urang bah.....

mussjulai said...

Hassan,mintak ma'af gan kau and keluarga kerna sik dapat gi tahlil,kerja ajak2 and waktu ya sik berapa sehat juak.Masa tok alhamdulilah sehat seperti malek nor.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

En. Hassan, mun kitak nak sehat macam Moss, ikut amalannya. Minum kopi Usop ngan gula batu Moss, pas ya berendam dalam sungei makei kain batek. Gerenti kuat macam Malek Nor atau Bujang Taha....

hassan Los Cermin said...

En. Adi..,
nok besedih tok gik maseh lah.., tapi mun nak nunggah berambeh makan boleh., kelak alasan nya lewat balit keja lah.., macam2 jak.
Tn Moss..,
mun dah sehat gilak macam Malek Nor susah juak., takut juak kamek orang, kelak dipatah2 dirik.,
En. Kamal..,
nok keja Tn. Moss ya bukan2 juak, mun batek ya telepas gago ajak urang diranto ya olehnya., kamek sik juak maok kuat gilak macam ya., mun dapat sama kedak Badang juak lah..,
malam Juma'at jangan kitak urang lupak ya k..., Sallaamm...

Nembiak Los Jalan Puspa said...

En. Hassan insyallah mun sik ada halangan kelak saya datang, tapi lepas maghrib, masa ya singkat gilak, takut jam kat ranto ya. Ada madah ngan Tn. Hj. Hamid?

adi said...

Mal,
En Hassan tok jgn disuroh jd kuat gilak, kelak abis dah Limbang/Lawas di aro nya....

Dolt Udin said...

Adi mun aku nang ku suroh kuat, sak nya dapat jadi bodyguard kita....Bila koboi Bekam marah, kita suak jak Assan tok..Kak ya kita lari...apa susahhhhhhh...

adi said...

Dol,
mun En Hassan kuat betumbok boleh lah jadi bodyguard kita. Mun nya kuat ehem ehem.... bini nya jak untong.....

Dolt Udin said...

Bukan gia ajak Adi, nya empun gelebar ya ada juak boleh di sewa pakey nguit papan lantey semadi nya karau...

nembiak Los said...

Ada aku nangar Kak Ros join kita tok. Terimak Kasih Kak. Selamat bertemu lagik diLos kita tok.

Dancy said...

KAk Ros nae tok ...HAb ? Padah lok......

Kamal said...

Kak Ros kalas........

mussjulai said...

Kak ros kunin.

Dancy said...

Setauk kmk kak ros merah.....mun kalas ya mal....Dang Kalas dolok...

Elly said...

Ros itam Cy. Ada ndak bunga Ros berwarna itam.

Dancy said...

Sah ktk lamak gilak di Bkt Song nun , elly . Sik pernah juak nangga ros rona tok .Ros apa ndak ditangga atas nun kah ?

Mun KAmal sinun sah nya madah ros ongkodok ...favoret kaler nya .

aminah taha said...

san, gelik hati ku dgr cerita lambir waterfall ya koh. hahahahahahaha....
eh, sapa gik ros kata wahab ya. intro lah.aku gi columbia asia marek ada ku jumpa barbara terus ku nyuruh nya ngabas blog nembiak los.suk nya dgr pasal blog tok apa gik ku madah padah ktk org mok molah reunion bergagan dah nya. hehehehe
cy, apa kabar kau cnun, pahal sik kol aku masa kau balit miri ari ya?

nembiak Los said...

Dancy. Sik aku tau ngan Kak Ros. Tangar aku nya dari Kch. Asal nya sudi ngabas kita sitok, kita terima jadi kawan, ndak cam ya?

Dancy said...

HAb.........Kmk nanyak tek...mikir nya original nembiak los . Kmk pikir Ros dari los debah ....cousin dak Tokay Lokman Piasau nun ...nok rumah nya dekat ngan dak zainal kawi ........

Salam Kak Ros ...apa khabar kitak tek ?

Elly said...

Nancy
Aku nanggar bunga Ros ya masa ari dah gelap ( bukan ari ari hari minggu ) mungkin juak kaler nya macam gelap ndak Ooooo, pasal ya lah aku madah bunga Ros ya warna Itam, mun sik cayak padah ko ngan Awang Itam di simpang Sepupok, Niah nun.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Elli, gambar nembiak ya merokok ndak? Taroh gambar lain Li, sik bagus gambar ya. Bad example kata orang Daro. Li, nang ada Ros Itam. Tapi orang2 tertentu ja berjumpa dengan Ros tok. Malas aku cerita pasal ros, nyaway thanks Kak Ros kerana sudi datang ke Los, mun kitak free ikut kamek ke Bekam.
Li, rugi kau sik ke Bekam ari marek. Ari tok aku cuti, sakit perut.
Nancy, nang rioh jak kamek di Bekam ari marek. Cek dalam blog Nembiak Los jalan Puspa ada aku pos gambar.

Dolt Udin said...

KAMAL KAU ADA NGAMBIK GAMBAR MASA KITA BEREBUT MAKAN NDAK? cOBA POST NGAN AKU..

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Sik banyak, coba kau cek dalam blog aku. Blog Nembiak Los Jalan Puspa, klik kau ajak gambar si kenit sebelah tok.

Dolt Udin said...

Kamal, kelak aku molah experiment peletop modern.Mun siap aku ngembak ke Miri...Tapi seney nok mencarik buah pemisi....Sapa2 pernah nangar pokok pemisi, berik tauk aku.Kelak aku ngorek nya mbak pindah di bekam, pakey stok dak anak2 kita main peletop raya tok..

adi said...

tepi laut banyak pokok pemisi tok tumboh melelat Dol.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Aku dah meli peletop modern ari dolok Dol. Nya makei buah pemisi plastik, macam peletop Wahab. Tapi nok aku beli kecik sikit. nang kuat peletop tok, tin cola tembus olehnya.

Dolt Udin said...

Adi mun nya melelat ya bukan pokok pemisi...Pokok pemisi macam pokok biasa, ada batang sik melelat ...

Kamal, peletop ya bahaya mun sik hati hati main.Jangan sik tentu esp kalau kita ramey macam masa piknik.Kelak salah handle nemiak, kenat mata....

Kamal said...

Dah dibriefing aku awal2 ngan dak nembiak. Mun nak main tuju target ajak. Dol, boring minggu tok. Moss pun sik dapat praktis, nya kerja. Aku baruk pulang dari tahlil bapa sedara aku tek, bapa mentua En. Hassan. Bisin jak En. Hassan nanggar gambar kita di bekam.

Elly said...

Dol mun sik dapat carik buah pemisi, pakei ajak kertas rendam sik bahaya gilak ndak Oooo. Tapi mun kejeron juak maok carik buah pemisi ya, coba tanyak ngan MISI Ros kita.

Kamal, aku cadang rah papan target ya engkah gambar trapik tikus ndak Oooo,memang Nancy setuju 100%, tinggi sekali nya ngangkatnya.

adi said...

Adoh Dol, salah lagik aku tok... nok nama kita sik champion main peletop tok. Tapi dolok kamek urang makei buah nok pokok melelat ya juak bah. Buah nya rona ijo mun kenak abju belepak mirah.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Di, buah pemisi tok rona ijo. Pokoknya macam pokok "yellow tea", nok ditanam pakei perhiasan kinek tok. Mun kenak mata maok jadi macam mata Rajak Pondan.

Li, dalam banyak2 komen kau, kali tok aku nang setuju 100% ngan cadangan kau ya. Tapi terpaksa minta tulong kau ngambik gambar beliau ya.

Elly said...

Kamal
sapa sapa anok diam di ranto Piasau ya ajak boleh di suruh ngambik gambarnya, sebab macam anok lain yang diam jauh sik tau bila beliau ya keluar berjogging ndak Oooo.

Dolt Udin said...

Adi, buah kata kau ya tauk aku...Akar nya nok melilit ya pakey molah benang kaca wo...Kacak rona benang ketan nya...Coklat jadi benang...

Kamal, mun sik kita ngambik gambar Yassen ajak pakey target...tok baruk senang dapat....Masa mandik bila nya datang makey spender kendor nya, kita snap sekali....kak ya lekat di kertas target ....Masa melepas peluru, mesti muka maok geram baruk jadi...

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Dol, nunggu Yassen makei seloar bip baruk nyaman pakei target.

Li, kamek di Piasau tok merik mandat ngan kau ngambik gambar beliau. Asuk nya iboh diambik gambar.

Elly said...

Mal
aku sik dapat nok ngambik gambar beliau ya, masa sik cun kadang kadang aku terpaksa nait bukit song. Ginei kalau disuroh urang Bangla ( Kandar ) ngambik lagipun cop ya kurang lebih ajak, mun ko senang ko madah ngan Bangla ya.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Sik dapat Li, sidak Kandar geng tambi selatan, trepik tikus geng tambi utara. Sik bertemu bukuk.

Elly said...

Kamal
mun susah gilak, suruh ajak Jali Pomen nya tok selalu ada di workshop Talip ginei pikir ko.

nembiak Los said...

Sik ada Trapik ya bejalan lagik kinek tok. Kaki nya udah Madot kali.

Kamal said...

Brangkali kenak gaot, kuat gilak makan kacang.
Ari tok tek sidak nyambut Hari Vasaki. Tang pelik bunyi perayaan tok, macam nok dipolah dak manok jak bunyinya.

nembiak Los said...

Moss tau nar cerita manok ya Mal.

Kamal said...

Hab, jumpa Mat Besar malam tadi. Banyak cerita dolok marek direcall kamek duak. Nya tok masih ingat penghuni los cermin dolok marek. Mun nak molah reference tentang penghuni los cermin boleh cari nya tok.
Sebenarnya aku keluar minum ngan Moss & Bang Onong (Sidi dak Asan kong). Malam tadik Moss banyak becerita hal antu, kira macam expose mistik kat bukit song dan tempat2 yang sewaktu dengannya. Bila nak balit Moss madah ada urang nak jumpa aku. Rupa2 nya Mat Besar, mula2 sik berapa ngelala aku nya tok. Nya sik bersomet lagik.

Ney Elli tek? Nang sik dapat diarap nembiak tok, kita nyuroh nya ngambik gambar trepik tikus, abis dak kandar & jali pomen disurohnya.

Elly said...

Tok aku Mal agik di bukit. Aku nyuruh sidak duak Kandar ngan Jali ngambik gambar beliau ya pasal nya duak ya paling dekat ngan Tikus ya.

Kamal said...

Li, di bekam banyak Singh. Singh di sia nekik pokok. Sidak kedayan ngelar nya "ba singh".

Elly said...

Apa atu " ba singh " liau, inda ako' tau.
Kalau singh Vaiee atu bekaki ampat, ada janis parsi, siam dsbnya...

nembiak Los said...

Eh kali dah pulang Mat Besar masa tok Mal. Sik sempat lah jumpa nya. Somet nya udah dipinjam sedara dak Elly nok nama Jon ya.

Elly, bila lagi ko Off. Kau dirasok atu bila lamak gilak di bukit song. Tepaksa mencarik urang tua nama Song diLos dolok pakei muru atu kelak...

Kamal said...

Basing, ya tupei dalam tutor kedayan.

Yalah Hab, nya sekejap ajak sitok. Ngabas ladang temakonya. Lama sik diabas takut kenak rintis urang. Lupak aku cam ney rupa Song tok.

Elly said...

Hab
bukan Song anok main bol ngan dak ARSENAL ya kah. Mun Song ya, nya urang France, tahuk kah indak ia mengobat urang kah lagipun pandai kah indak ia bekarapak kedayan.

Dancy said...

Bukan bapak dak Rose Song kah ?

nembiak Los said...

Nya lah ya Dancy. Elly dah melarat sampei ke Perancis udah ya.

Kamal said...

Cney Rose kinek tok?

Manis muka nya tok, mata hazel macam kaca botol stout, bibir penuh macam limo seulas, muka bujor sireh, pipin licin macam telor dikupas. Cam ya mun nak madah muka empuan ya kacak. Tapi pelik juak nok jadi comparison ya bukannya kacak gilak benda2 ya.

Ok sik hal, nok jadi masalah kinek tok, nok ney satu Rose Song tok? Cikgu Rose Chong tauk aku......

Dancy said...

Misi Rose tauk ktk kan ?

Ok ....miak tok nang kacak . Rumah nya mun sik salah betemu belakang ngan dak Jo Manan . Miak St columbas . Classmate Reddy kali .

Nya kahwin ngan cina ...masa tok migrate ke New Zealand ........

RM said...

Rumah Song besebelah rumah Jo Pelanduk.Perau lombaknya dilos lok marek JANDA BERIAS namanya.

Kamal said...

Nen, sapa sik kenal ngan misi Rose. Dara pujaan....

Lan, sapa jak geng dak ngayoh perauk ya? Aku dolok terrer juak ngayoh perauk Wak Edi, sampei karam perauk ya dirusak kamek.

Dancy said...

Sik ingat ngan parauk dak nya , LAn .

MAsa di Btu ...tang betemu ngan adik laki bongsu Rose tok ...nya tek tedah ngelala kamek . Lalu jejak kasih kmk duak sekejap . sik lah kmk ingat nama nyatok ..... Kitak tauk Lan ?

Kamal said...

Nancy, Sing namanya. Sing Song.....

nembiak Los said...

Sidak Song masih diam diPujut kalau ndak salah aku. Dekat area belakang dak Jamil/Pendi Bujang Kazen Kamal.

yusopm59 said...

askum Geng,
saja mok confiuskan cerita tek, Missi Ross nok dah pencen, keja kat klinik Shell Lutong ya kenal benar ku Geng.. nya la jadi bidan masa aku d lahir kan dolok .. sampae kinek tok pun masih Miss gik he2 tapi bait benar Missi tok..
nok Rose Song sorang tok pun aku kenal jua masa St Columbus Interact Club pun function dolok, benar kata Kamal ya, manis, cute alu Rose tok, alu love at first sight kamek ngan geng2 Interact dari LGSS he2.. lepas ya sikda jumpa nya gik..
Lan,
Stail alu nama2 perauk dak dolok2 ya kan, janda berias, naga nerais la...macam2 ja..

Dancy said...

Hab...nang masih sia dak rumah Song tok....dah ninggal org tua tok ....mun sik salah ......

nembiak Los said...

Dancy...pernah aku terjumpa anak nya di kedei, minggu dolok, tapi nya bertutor ngan bini aku ajak.

Usup. Nang lama kau sik sitok. Patut juak kau ada tempias sikit macam misi Rose ya. Kebanyakan Nembiak Los Cermin kenak bidan Arwah Nek Hj. Pe'ah....

Kamal said...

Nasib juak Usop sik kenak bidan oleh nyonyah Sanggong, mun sik gerenti jalan macam itit serati. Sop, lamak kau sik masok blog. Mun banyak keja atau rasa tension masok sitok, kita bergumbira...... Mun masih juak stress, pegi Labuan jumpa Juki, nya pandei ngubat.

Nancy, kenak kau tang ada minat gilak ngan Song's Family tok? Ada cerita lama kah?

Dancy said...

Baruk dapat duduk ...chun laetop tok dah di " on " laki kmk....so nyelepat madah " hi " ngan tak org sinun .

Nyaman sikit tgahari tok...bapak dak nya nulong ngambik anak nya plg sekolah . Nya kerja shift malam kelak .

Kamal....sik juak ada kisah apa apa ngan dak Song tok . Sebenar nya MAl....bila dah mupok senja kedak tok ....jadi hosewife juak ...plus kita dah jauh cam tok ....pandei terkenang ngan kawan kawan lamak dolok .

Sik juak kmk very close ngan dak Song family tok ...cuma sama sekolah marek and sekali sekala bertegur bila bertemu . Yang best nya bila dak adik adik dak nya ngelala kita and negur kita bertanyak khabar ....kmk rasa appreciate benar benar ada org masih maok ber geng ngan kita ....

Mun kmk bertemu ngan mana mana miak los lain pun ...memang kmk gumbira sekali , Mal .

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Neylah tauk kita duak Rose tok ada kisah nok pelik2 dolok marek. Macam Rediah ngan anak arwah Hj. Busrah, sampei tekemeh2 tetak tepi padang.

Nang benar Cy, nok nama kita dah makin senja tok nang lain sikit perangei. Macam rantei basikal juak pandei slack kadang2. Nasib bait sik terlepas terus, ya baruk babo kata urang.

Dancy said...

Ada sigek famili nak ditanyak kmk....Nama emak dak nya KAk Temah ....rasa kmk related ngan Kak Dara Buang . Benar kah anak nya nama Mat ninggal ?

nembiak Los said...

Salam semua.

Dancy. Part tok, Ateng kali dapat nulong kau.

Elly said...

Rumah dak kak Temah tok sebelah ngan dak kak Sayot, udak dak Kamal mun sik salah aku.Betul sik Nancy.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Mat Mahmud lamak dah ninggal Nancy. Sidak mak temah tinggal di piasau, sama leret ngan rumah aku. Anak ompuannya x wife yusop pawi....

Dancy said...

PAdu ...rah kitak sia . Nok kakak atau adik pompuan yg kahwin ngan Yusop pawi ? Nok nae anak Pak pawi yg kahwin ngan Mas kat Los perintah satok lok Ooo?

Salammmmmmmm

adi said...

Dancy,
Kassim.... goalkeeper sidak Team Gemas...

Dolt Udin said...

Sayang rambut kau ya Adi, mun aku ku babak ku rambut macam ya..Keraskan makey spirit...Kakya boleh di sewa ngan dak magestret pakey orang becara di court....ada juak hasil

Dancy said...

Thanks Adi ........sik ingat gilak ngan nama dak anak pak pawi tok . Tapi senang di kenal ...tang sama chop muka dak nya .

Dolt ........kerja malam lah nya tok ko .......! Apa khabar tek ? Bukan main gik nebang pokok temedak ya . Polah sigek lastik ngan kmk juak Dolt ....banyak target sitok ....burung achang liar . Yang nyuruh kmk manas ...ya makan pusak belakang ...ya juak makan dak nya ....dah betambah dak burung tok .......takut na ngan penyakit .

adi said...

sik payah dibabak Dol, kinek tok nang dah sikda gilak gik rambut ya....

Hab,
bukan Team Gemas tok sidak Los Senior kah?

Kamal said...

Di, sik semua dak Los senior main bol, ada nya pandei ngeceng ajak.

Nanacy nang best nar pakei target burong acang ya. Burong acang benarkah? Takut burong tambi dilastik kau kelak. Baruk nahas nya...

nembiak Los said...

Adi. Ada juak dua tiga orang Los senior main ngan Gemas dolok. Macam dak Mat besar ngan Tamit, bila Gemas berkemas, sidak masok team Los.

bait bait merik lastik ngan dancy ya, dol. senjata makan tuan kelak...

Dancy said...

Heran ngan Kamal ko .Tangga kmk ya nang burung acang lah ....unless burung lain perlu dilastik pakei target . Kelak engkah gambar dalam blog kmk .

HAb ....spoil na ktk tok ....mikir duak kali dah Dolt nak merik kmk lastik ya . Baruk juak nya start maraut kayu pokok temedak nya ya .

Kamal said...

Aku dah nak madah tek Hab. Masa tok Dol nang panjang pikirnya.

Nancy bukan apa just to make sure burong acang ney nak kau lastik. Masa di los dolok dah ninek aku nang minat nginang burong acang tok. Ada kedaknya jenis nok berbulu kaki macam makei seloar bell bottom. Tapi aku nang sik minat ngan burong, aku lebih minat nginang binatang nok nama pusak atau nok sewaktu dengannya.

yusopm59 said...

Mal,
sigek sik best miara pusak tok Mal, kalau dah rame gilak, banyak jua ragam nya...kerusi sofa, taber penjan abis d pake dak nya ngasah kuku2 nya..dah ya kesian jua rame dak nya jadi mangsa, kena pirit, mati dalam enjen keta he2
Hab,
biar la Dancy ada lastik, pake nya target dak burung pipit, acang kat sawah padi ya kelak.. biar san laki ngan anak nya nanga olah sikok tok, perangae mbiak Loss di embak ka Malaya sinun..jangan terlastik dak hiffy melepas dalam sawah padi jak lah...ne tau di pikir nya burung gagak he2

nembiak Los said...

Mal. Aku minat nar ngan burong acang noh udah digoreng. Kalau nok masih idup, abis atap kereta kenak berak.

Usup. Aku takut lastik Dancy disalah guna kelak. Maklom lah, peristiwa silam masih gik membara ya... salah salah temedak dak Hiffy di ambik nya oleh... lain urang makan temedak, lain urang kenak getah..

Dancy said...

Mal, lamak dak burung acang tok makan dak pusak belakang ya pun makanan ...gemuk ajak badan nya . Dak burung pipit pun numpang duak kaki . Dak pusak sik se brutal pusak dolok ...nangga jak dak nya ....ya kamek geram ngan dak tok

Yusop ....ya lah ko...san sekejap kali laki kmk nagga lastik ya , Entah entah nya pulang begagan makei benda tok . Ujung ujung abis semua burung acang ya dibedal nya sorang ....

Hab ....praktis dolok bah ....bila cukup masa ...mun aim kat org ya guarantee kenak ....nangga lah dolok nok tempat yg paling bekesan .

Lamak sik ada aik ...ada reason dak Hiffy sik bebaju .tok dah ada aik...nekin jadi olah dak nya ...ish ish ish ....tengah retak sik bebaju , petang ari pun sik ...malam pun sik ....dak tok pornography sik jadi pun ....astagar...


Dak nya dah ada tempat pakei dak nya duduk malam malam . Rona oren gik dichat dak nya kerusi ya . Kelak I ngambik gambar .....check out my blog malam kelak .

bILA DAH MALAM SIDAK DUDUK SIA rami rami .nang sik nampak terus ...tang ada bunyi ajak . Dak nyamuk pun sik ngigit dak nya Oooo...ya kmk heran ...nang sik bebaju dak nya sia bila dah duduk and betemu nagn kawan kawan ...semporna gik miak los dolok pandei bebaju .........astaga...ngucap Cy ....jgn pandang pandang dak nya kata kitak orang ...

nembiak Los said...

Dancy. Kalau kau praktis ngan target nok sik bergerak, sik lah kau chun kelak. Bagus kau praktis masa Hiffy ya tengah bejalan.
Aku pikir bau dak Hiffy ya, ada bau asap ubat nyamok... yalah nyamok jadi keliru. ataupun nyamok sik nampak sidak lam gelap...
ambik jak gambar sidak, kelak aku madah ngan jiran kau URL Blog kau.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Mun aku, rindok aku nanggar dak tok dalam gelap. Macam nanggar firefly, tang ada bigik mata ngan gigi ajak berkelip2. Ney ada nyamok nak ngigit nok bau ngang ya.
Cy, mun kau nak target praktis, cari sapi, besar sikit targetnya.

Esok aku pegi Mulu, lamak dah sik ke sia. Ada duak atau tiga taun dah sik ke sia. Best Mulu tok, dak Berawan sia nang very friendly.

nembiak Los said...

Nang friendly sidak Berawan ya Mal....

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Gialah Hab. Iboh ingar gilak didengar dak semandin kelak. Mun masok utan tok maok hati2, takut kenak tegor dak semandin. Tapi mun dak semandin di sia negor cerah masa depan.

adi said...

dak Berawan ya dpt diembak belawan sik?

Dancy said...

Adi...nae dapat diembak belawan dak berawan tok...kan dak tok geng dak bangsawan ....?

Mal.....sik dak nya bau ngang . Ada kmk bediri dekat dak nya ...demi tak org ...sanggup kmk narit napas sekadar nak ngambik udara ...nok nama udara dah bersepadu ....ok juak cium kmk.

Laki kmk madah dak nya sik digigit nyamok sebab nyamok pun sik nampak dak nya .Pandei blurr juak nyamok sitok .

Sigek dak tok bagus ...se modern modern nae dak nya ....anak dak nya nunggah " amma ' , " Appa "...sik juak be daddy ngan bemummy ko.....

Good luck on yr trip Mal . Masa tok dah jauh baruk nak kenjet rasa hati ke Mulu ya .......

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Cy, aku almost every year ke sia. Sik pandei lejuk, nang best tempat ya. Ada rasa nak ngembak Dol ke sia takut abis pokok temedak dak Berawan ditebangnya. Lalu sik bertemedak dak Berawan di sia.

Di, di sia sik dapat sik tentu, sedara mara kita banyak. Dak ipar duai Az bertibun di sia. Percoma kenak sadu kelak. Bak kata pepatah kat Boulevard Supermarket, "Nice to look but don't touch".

Dolt Udin said...

Ney ndaksik ada bau dancy, idong kitak tiap hari nchium bau ngang dak tambiya.....dah imminune kata org.

Adi, senmadi kau belawan ngan dak berawan, bagus agik kau belawan ngan apek gangster kat rumah waylin, ada juak hasil...

yusopm59 said...

Mal,
Kirim salam ngan dak berawan nok cun2 ya ngan aku Mal, kalau sik pun berik ja emel dak Adi, Wahab ngan sidak nya atau pun suruh ja sidak nya masok blog kita tok he2
Cy,
Aku rasa kau pun idong dah immune ngan bau sidak ya Cy, murah alu kehidupan sidak ya, mandik, pake pakaian sekali shari jak, minum aik susu, makan roti, pergi 'clubbing' malam2 pun minum todi polah sendirik jak, nasib ja sik jadi kaya raya.. sikda pergi jom heboh weekend tek Cy?

adi said...

Cam ney rupa muka apek ya Dol?

Dancy said...

Ada duak mata , sigek idong , duak telinga gia nya Adi ........ada mulut juak ........kitak maok cam nae apek tok ?

yusopm59 said...

Cy,
ingat aku ngan apek nok berjual kat Loss dolok2, dari jauh dah dengar nya nunggah, 'o nyonya, mau sayot?', dah la sora nya alus macam Amit kawan Dolt kat Bntlu ya..penuh jak bakul buloh nya ngan ikan, sayo, gula2, mainan etc. pake topi, seloar pendek besa, bila ja nya dudok, bukan ada ampun gik, 22BG64 ... he2

adi said...

Cy,
ney lah tauk mengkali muka apek gangster ya mcm Jetli...

dr_poli said...

Adi , nok dah nama apaek ....sik ada lah muka dak Jet Li....bila dah apek ...dak nya nait taraf jadi apek bayat / payat ......

Awok yusop.....bila dah mupok tua ...dak apek tok nang suka makei lowar short biru dak nya bila dalam rumah ....kira lowar bib dak nya lah ya .....

Mun dah nak keluar dibukak lowar tok ...masuk ajak lowar puntong ...nae sik 22BG64. Nae sempat mintak map.....wayang pree gik ada . Sik ingat ngan apek tok ......tapi nyonyah sangong ada bejual gitok marek ...sampei dak anak patong di jajak gia .

Terliur liur nak makan laeyak merah nok dijual zaman sekolah marek . Sik ada gik jumpa sitok . Bait dak nok ditunggah kmk empuan taik kambing ...taik telinga nok rona kuning ....sugi pun ada ....kembang aik lior kamek ...!!!

yusopm59 said...

Cy,
sik dapat di beli, makan gik barang2 buatan dari China ya Cy, grenti memudarat kan...atau pun nang tubuh badan kita kinek tok dah sik sekuat dolok gik, dolok2 main dalam parit, ujan ka, makan minum apa ja...sikda kena sakit perut, food poisoning, demam ka..kinek tok kenak sikit ja grenti dah jadi penyakit. yang best sekali kena ais kumpal top up ngan syrup merah, oren ka kat apek dolok, dah la di sirup make kedua belah tangan gik ya, memang 'cool' abis, aik ya tang meleleh sampe ke siku ja..he2

Dancy said...

Yusop,

Marek dolok barang cina boleh diarap kali Oooo..? Ya kita sik ada apa apa bila makan. Dak nya belum ada utak penipu gilak .

YA sigek badan kita tok nang kebal ....pulang ke rumah dalam ujan ...sik demam , keluar masuk dalam parit ...ok juak kita . Enggak nya lebih takut tertinjak kaca ....atau kenak gigit lintah sebab dak sapi bai banyak makan rumput sia masa ya .

Kita dolok nang overdose vitamin D , Sop . YA kita lambat sakit . Lagik pun kita dolok nang makan sayur utan ...dak pakuk , lemidin, rebung ...semua nok sik ada kenak baja ...baja compost ajak .

Mun aus , minum aik pait ....bila dah sik tahan ......tok esp true bila lekak PE kat sekolah .

Kak ya lah aku molah ais kumpal aku empun . BAgus juak ada betemu ngan pengisar ais ...nok kecik pun ...makei letrik . Tek bebeli cendol polah org melayu di kedei > Mee kuning nya tek dah abis . Kmk suka meli mee org tok ...sebab sik ada bau ubat ...tahan enggak 2 ari ajak . Kadang kadang sik ampit kmk meli .

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Nang sik ada cerita lain tak orang tok, cerita hal makan ajak. Ney ndak badan macam tong. Coba tanggar badan aku, ada sikit jak macam tong barrel draft....

adi said...

nok nama umor dah makin tua tok ney dpt di banding dgn masa gik kecik marek. antibody dah kurang cepat lah dapat penyakit. jgn nyalah makanan dari China.

tp ada juak org maseh suka "barang dari China" tok. sik takut dgn melamine kah?.....

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Aok especially dak patong china atau "China Doll". Mun kat area Bukit Bintang rami dak tok bertamuk. Dak tok lagik bahaya, ada ngembak nomor lapan.

wahab said...

Mal, urang cina suka nombor lapan tok. Tapi bangsa lain sik suka, terutama sekali nok selalu berapat ngan nok di Bukit Bintang, nombor lapan macam lambang popela pemotong rumput. Kalau kenak nombor lapan, habis lah rumput.....

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Bila part nombor tok, bukan dak cina ajak minat. Urang kita pun banyak minat ngan nombor. Tapi dak tok mungkin sik abis belajar arithmatik dolok marek, sampei 4 digit jak nombor daknya pandei.

Dancy said...

Dak china doll tok susah nak differentiate . Tang sama dak cha ya nun alip kita ajak .

Kali utak kmk dah lelah tok ...sik dapat nak paham bab nombor nombor tak org .

terkenang kisah cina Miri yg strike nombor baruk baruk tok . Mun sik salah 13 million nya menang . The next day nya rah kedei nombor ya tek nak ngambik check RM200,000. Sik ginae ginae nya collapse lalu ninggal . Coba nya puncak masa ya ...sik nya ponan ....

musatahar09 said...

Sebenarnya cina ya bukan ponan,nya lupak nyamah kopi sebelom nya gi sia.Maklom lah kata dak urang tua dolok marek sebelom kita pegi kebon belakang kelab ya jamah kopi lok takut ponan.Ya juak kebon belakang kelab ya nang sik ada nanam lain.Mun sik jagong,kacang panjang.

nembiak Los said...

Ahir juak kau tidor Sa. Lepas kerja malam masih dapat beloyar gik.
Masalah cina nok kena nombor tek, nya sik pandei minum kopi. Nya nyamah teh O ajak...

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Cy, pasal nombor tok, apa kata urang puteh nombor lapan. Nok ya lah diembak dak China doll tok.

Tadik kamek Dol & Moss pegi Bekam, ada aku nanggar nombor bagus. Nombor 2321.... Hab, ingat kau kes kita duak main senapang kat atas bukit ya? Sikit lagik sik berpalak urang tua di Bekam ya.

Macam2 projek kamek ari tok, esok sambong lagik. Tunggu ajak laporan dalam blog aku. Tok maok tidor awal, esok ada sidak duak ikok kol aku.

nembiak Los said...

Mal. Nombor 2321, kamek pun Banglo di atas bukit Bekam ya.
Aok Mal. Kalau kenak urang ya dolok, bangkali baru keluar dari Lambir kita duak masa tok.
Ari tok aku masih di Imperial Suite.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

OKlah Hab, aku tauk kau ngan family boleh sound sitok, tapi juak geng kita selalu check in ngan urang lain. Part tok ehem2 ajak. Sik boleh cerita lebih gilak ada member terasa kelak.....

Dolt Udin said...

Kamal, macam ney peletop kau, udah di test run di rumah kah? Mos masa tok main perang ngan bini nya di rumah....Nya sorang ajak ada tiga laras peletop..Kita duak ngan duak egak sorang....Esok ada kita nengar berita orang pecah mata kenak buah pemisi....

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Dah Dol. Macam sakai anak aku nanggar peletop. Bila nya meletup, syuk dak nya. Rumah aku sik ada kertas tissue, dibedal makei kertas news, maok juaknya.

Ada Moss SMS aku tek. Nya madah dak anak ngan cucu nya berebut nak main benda tok. Mun tauk berik ngan nya ajak buloh tek.

Bini aku tauk dengan benda tok. Helicopter buah getah pun nya tauk. Daknya gik canggih, nya empun propella dipolah makei buluh. Kita dolok kayu aiskrim.

Aku masih ngenang perauk Mael tek. Mun betul rondeng boleh kita start operasi ya. Tapi nanggar cuaca tok sik tentu sik sesuai juak rasa.

Dolt Udin said...

Kamal, kelak aku dtg lagik ngembak peletop yang ku buat dari tube steel...baruk power...Cuma aku gik mikir buah apa senang di dapat untuk peluru nya kelak...Ku rasa bigik buah terap sesuai sebabnya elastik masa nya masih basah.Tapi kenak tunggu musim terap....Boleh lah Talip bisnes bigik terap...

nembiak Los said...

Mal, operasi apa ya? Aku ingat, ada aku merik life jeket ngan kau dolok. Kali udah jadi Umei. Ya berguna musim angin kuat ngan gelombang tok.

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Banyak projek kamek urang tok. Kotan gago gilak kadang2 sik sempat nak berkentut.

nembiak Los said...

Eh, bagus nar projek ya. Tengada jak bau harum datang, sik tau sapa melepasnya.
Minggu baru, munsik ada aral melintang diatas jembatan pang, ada aku ngabas sungei pang ya..

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Aku nanggar rupa lok. Mun sik lelah ada aku ke sia. Aku ke Kuching ari khamis tok, ada meting. Lagik pun aku ada plan nak ngambik kulit kayu temedak kat umah Wailin.

Elly said...

Wahab aka Ali Udin
Esok 5hb.Mei, boleh belanja makan kah, kedong urang besday esok ari bah........

nembiak Los said...

Aok eh, padu dah 49 taun aku ari tok. Suroh robert meli nombor ekor...

Elly, kau udah ada sticker kah? Banyak rah aku tok, sapa maok lagik...

Kamal said...

Dol belom ada sticker.

dr_poli said...

Awokkkk...ada besday boy ari tok ....

Mun Kamal main band tek maok lagu birthday song tok...

Happy Bthday 2 u
You were born in the zoo
With the elephants and the kangaroo
And the monkey was u...

Aiiee MAl ...lupak merik add rumah for the stickers ....

Nembiak Los Jalan Puspa said...

Dah aku madah. Nang babo kau tok. Berik cepat, kelak ngirum sticker ngan DVD family day kamek orang.

Elly said...

Hab
happy besday to you moga dimurahkan rezeki dan bertambah bini eh salah tek sorry.

Hab/Mal
aku belum ada sticker ngan dvd, mun dapat aku maok 2 igek stickers untuk kereta ku.

nembiak Los said...

Terima Kasih. Elly, kenak kau sik doa rejeki nok mahal mahal ngan aku, tok nok murah murah ajak...

Kelak aku engkah stiker diWoksop Talip. Sapa maok, ambik sia.

Aok Ko Dancy, belagu besday aku dari dalam Zoo...

Mal. Udah aku nangar DVD diberik kau ari marek. Boleh tahan cerita ya, tapi kameramen Moss maok ditukuk lok tagan nya sebelom ngambik video lain kali... laju gilak nya swing, nak julin mata nanggar.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 468   Newer› Newest»